~ThAnx 2 aLL bLoGgErS~

Firstly, aku nk minta maaf pada semua kawan2,,,dan kpd sesiapa pn yg terlibat
secara langsung dan tidak langsung...
hari ini aku nk bercerita sikit pasal ADAB DAN EGO.
bak kata seorg kwn aku ni...
"Kalau kita ni pandai, cantik, tapi xada adab/akhlak maka x cantiklah semuanya."
tp mmg betullah apa yg dia kata tu...
aku bukan nk menjatuhkan sesape, tp sbg kawan bkn ke kita kena saling menasihati kan?
kalau org yg paling dekat pun susah nk nasihat susahlah kan?
adab ni macam2 jenis yg kita tahu,,,
adab dgn ibu bapa, guru, rakan2, dll
tapi kalau kita boleh beradab dgn ibu bapa kita, knp kita xboleh beradab dgn guru2 kita?
rakan2 kita?
janganlah kita memilih kawan yg tertentu je kita nk beradab kn?
Lastly, pasal EGO...
susah sangat ke kita nak MINTA MAAF dengan ucap TERIMA KASIH?
bagi aku, selagi kita ini hidup bermasyarakat,
selagi itulah ada kesalahan2 yg kita lakukan secara
langsung atau tidak langsung,,,
jadi kata "MAAF DAN TERIMA KASIH" itu penting,
perkataan itu xakan menjatuhkan pun maruah seseorang...
renung2 kan lah dan selamat beramal...
(^_^)

0 comments: